Helping learners become successful users of english.

Hiroe Minami

Resumen


The new course programme of the BA in Modern Languages of the Universidad Juárez Autónoma de Tabasco has been in effect for almost five years. The first generation of this programme is now in the ninth academic period

Texto completo:

PDF

Referencias


Arnd, V., Harvey, P. and Nuttall, J. (2000) Alive to Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Celce-Murcia, M. and Olshtain, E. (2000), Discourse and Context in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Dörnyei, Z. and Thurrell, S. (1991) “Strategic competence and how to teach it”. ELT Journal, 45(1), 16.

Ellis, R. (1993) “Talking shop: second lan-guage acquisition research: how does it help teachers?” ELT Journal, 47(1), 3–11. In Garton, S. (2002) ‘Learner initiative in the lan-guage classroom. ELT Journal, 56(1), 51.

Harris, S. and Cadrath, J. (1998) “Unplanned classroom language and teacher Training”. ELT Journal, 49(3), 188.

Jones, R. E. (2001) “A consciousness-raising approach to the teaching of conversational storytelling skills”1. ELT Journal, 55(2), 156.

McCarthy, M. (1998) Spoken Language & Applied Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy, M. and Carter, R. (1995) “Spoken grammar: what is it and how can we teach it?” ELT Journal, 49(3).

Musumeci, D. (1996) “Teacher-learner negotiation in content-based instruction: com-munication at cross purposes?” Applied Linguistics, 17(3), 286–324. In Garton, S. (2002) Learner initiative in the language classroom. ELT Journal, 56 (1): 51.

Nunan, D. (1993) Introducing Discourse Analy-sis. London: Penguin English.

Yule, G. (1996) Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.


Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


CINZONTLE, año 11, No. 23, Enero - junio 2019, es una Publicación semestral editada y publicada por la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco a través de la División Académica de Educación y Artes Av. Universidad s/n, Zona de la Cultura, Col. Magisterial, Vhsa., Centro, Tabasco, Méx., C.P. 86040, Tel (993) 314 23 99, www.ujat.mx, revistacinzontle@hotmail.com. Editor responsable: Sergio Ricardo Arenas Martínez. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo para versión digital: en trámite, ISSN para versión digital: en trámite, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de este número: ISC Elizabeth Pérez Vázquez, Av. 27 de Febrero 626, Col. Centro, C.P. 86000, Vhsa, Tabasco, México, fecha de última modificación: 26 de noviembre de 2019.

 

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación.

 

Se autoriza la reproducción total de los artículos, siempre y cuando se mencione o se cite al autor y a la revista Cinzontle

 

 

 

Flag Counter