The feasibility of normalizing CALL in teaching; analysing teacher’s and administrator’s attitudes

Carlos Lorenzo Custodio-Carrillo, Rolando G. Silván-Almeida

Resumen


This paper analyses the attitudes of administrators and teachers towards the normalization of Computer Assisted Language Learning (CALL) in their context. It is divided into six paragraphs to synthesize theoretical orientations, research methodology, context and participants in line with previous related studies. In order to contrast the interviewees’ attitudes, they were enquired with questions related to CALL.

Texto completo:

PDF

Referencias


Ayres, R. (2002). Learner attitudes towards the use of CALL. Computer Assisted Language Learning, 15, 241-249.

Bax, S. (2003). CALL--past, present and future. System, 31, 13-28 Chambers, A. & Bax, S. (2006). Making CALL work: Towards normalization. System, 34, 465-479.

Chappelle, C. (2001). Innovative language learning: achieving the vision. ReCALL, 13, 3-14.

Coleman, J. (2005). CALL from the margins: effective dissemination of CALL research and good practices. ReCALL 17, 18–31.

Felix, U. (2004). A multivariate analysis of secondary students’ experience of web-based language learning. ReCALL, 16, 129 – 141

Felix, U. (2005). Analysing Recent CALL Effectiveness Research—Towards a Common Agenda. Computer Assisted Language Learning, 18, 1 – 32.

Kessler, G. (2007). Formal and informal CALL preparation and teacher attitude toward Technology. Computer Assisted Language Learning, 20, 173 – 188.


Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


CINZONTLE, año 11, No. 23, Enero - junio 2019, es una Publicación semestral editada y publicada por la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco a través de la División Académica de Educación y Artes Av. Universidad s/n, Zona de la Cultura, Col. Magisterial, Vhsa., Centro, Tabasco, Méx., C.P. 86040, Tel (993) 314 23 99, www.ujat.mx, revistacinzontle@hotmail.com. Editor responsable: Sergio Ricardo Arenas Martínez. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo para versión digital: en trámite, ISSN para versión digital: en trámite, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de este número: ISC Elizabeth Pérez Vázquez, Av. 27 de Febrero 626, Col. Centro, C.P. 86000, Vhsa, Tabasco, México, fecha de última modificación: 26 de noviembre de 2019.

 

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación.

 

Se autoriza la reproducción total de los artículos, siempre y cuando se mencione o se cite al autor y a la revista Cinzontle

 

 

 

Flag Counter