Probing the evidence: Can we bridge the theory-practice gap in language research? Book Review

Pierre-Luc Paquet

Resumen


This manuscript reviews Sato and Loewen (Eds.) book "Evidence-Based Second Language Pedagogy: A Collection of Instructed Second Language Acquisition Studies" which aim to provide researchers and L2 teachers with empirical evidence which can inform both SLA theories and L2 teaching.


Texto completo:

PDF (English)

Referencias


Sato, M., & Loewen, S. (Eds.). (2019). Evidence-Based Second Language Pedagogy: A Collection of Instructed Second Language Acquisition Studies. New-York, NY: Routledge.

Marsden, E., Trofimovich, P., & Ellis, N. (2019). Extending the reach of research: Introducing Open Accessible Summaries at Language Learning. Language Learning, 69(1), 11-17.

Widdowson, H. (2012). Closing the gap, changing the subject. In Huttner, J., Mehlmauer-Larcher, B., Reichl, S., & Schiftner, B. (Eds.), Theory and practice in EFL teacher education: Bridging the gap (pp. 3–15). Bristol, UK: Multilingual Matters.




DOI: https://doi.org/10.19136/etie.a2n3.3451

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Emerging Trends in Education, Volumen 2, Núm. 3, Julio - diciembre 2019, es una publicación semestral editada, publicada y distribuida por la División Académica de Educación y Artes (DAEA) de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Av. Universidad s/n, Zona de la Cultura, Col. Magisterial, Villahermosa, Centro, Tabasco, México, C.P. 86040, tel. (993) 358 15 00, www.ujat.mx. Editor responsable: Dr. Pablo Marín-Olán, editoremerging@ujat.mx. Reservas de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2018-071810385400-203, ISSN: 2594-2840, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsables de la última actualización de este número, Editor en Jefe - Dr. Pablo Marín-Olán, Asistente Editorial - Dra. Elia Margarita Cornelio-Marí y Diseñador Editorial - Lic. Urías Márquez Barrera. Av. Universidad s/n, Zona de la Cultura, Col. Magisterial, Vhsa., Centro, Tabasco, Méx. C.P. 86040, fecha de la última modificación: 01 de julio de 2019.

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción parcial o total de los artículos, siempre y cuando se mencione o se cite al autor y a la revista Emerging Trends in Education.
Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.
Flag Counter